Hjælp til at finde ud af hvad et bestemt spil hedder

Dette emne indeholder 1 svar, har 1 stemme og blev senest opdateret af  Thomas 1 år, 8 måneder siden.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter

René

Hej Alle sammen.

Jeg sider i en katte pine. Jeg spillede en gang for mellem 5 og 10 år siden et rigtigt sjovt brætspil jeg kan åbenbart bare ikke huske hvad det hed! Jeg kan ikke huske meget om det men man havde en spilleplade man flyttede rundt på og så gjaldt det vist nok om at købe aktier i firmaer/virksomheder. Og så havde man et andet bræt der bestemte aktie kursen om den gik op eller ned og der var noget med hvis man købte et minimum antal aktier på en gang så gik aktie kursen automatisk op og solgte man aktierne igen og et minimum antal på en gang gik aktien ned igen men den kunne hvis også gå op og ned på anden måde muligvis ved hjælp af nogle kort men så har skulle trække op fra en eller anden bunke eller anden måde (kan ikke huske hvornår man trak kort fra bunken hvis det altså var sådan det fungerede). Aktie kursen blev illustreret af nogle små pinde eller et eller andet man skulle flytte det antal huller som aktien steg eller faldt med. Jeg kan huske at der blandt andet var en tank station man kunne købe aktier i (tror det var Stat Oil) og mener også der var en ejendomsmægler man kunne købe aktier i. Og så kan jeg huske at der var penge sedler der havde en værdi til op til 1.000.000 (1 million) altså det stod der på sedlerne men kan ikke huske hvad den laveste værdi sedlerne kunne repræsentere var.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med et navn på spillet evt. et sted hvor man kan købe det!

Mvh.

René.

#1606 Svar

Thomas

Den dumme gir..hvordan er de regler ..det er 15 åer siden jeg var spillet det..det starter vist med 7 kort på hånden for alle. Resten af kort i en bunke på bordet hvor et kort vendes..
    Der skal nu stikkes eller stikkes over ellers skal man tage kort ind fra bunken

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
Svar til: Hjælp til at finde ud af hvad et bestemt spil hedder
Dine informationer: